Årssammanfattning 2014 del 1

Då var det dags att sammanfatta det år som gått. Här kan ni
läsa sammanfattningar av tidigare år. Jag måste säga att 2014
har varit ett väldigt bra år. Det har skett stora förändringar i mitt liv
och jag har utvecklats på flera sätt. Jag kommer dela upp års-
sammanfattningen i tre delar och här är den första.


 
Januari:
Det här var en stor och händelserik månad för mig. I mitten av
december-13 fick jag veta att jag fått fast anställning i Borås från
mars-14, så i januari kretsade mycket kring flytten. 17 januari tog
jag socionomexamen från Umeå universitet. Vilken lycka! Hade
examensfest/avskedsfest med släkten. I slutet av månaden åkte jag
och J till Borås för att hälsa på mitt nya jobb och för att hämta
nyckeln till min nya lägenhet: en totalrenoverad tvåa, 15 minuters
promenadavstånd från centrum. Efter vår tripp spenderade vi en
natt på hotell i Jönköping, mys!




 
Februari:
Hela månaden handlade om flytten. Det var även denna månad som
min sjukdomsutredning blev färdig, äntligen fick jag en diagnos
(primär hypertoni) efter ett år av undersökningar och hundratals
prover. Den 26:e februari flyttade jag ifrån Umeå efter att ha bott där
över 3½ år. Det var många känslor på samma gång, både roligt
och spännande att få upptäcka en ny stad men samtidigt tråkigt att
lämna Umeå då jag tyckte om staden och hade närmare till släkten
(40 mil ifrån dem). Den 28:e februari var jag på plats i min nya
lägenhet i Borås, en ny stad, ny lägenhet och ett nytt jobb väntade
150 mil ifrån släkten.




 
Mars:
Spenderade dagar med att packa upp och fixa i ordning lägenheten.
3 mars började jag arbeta som biståndshandläggare – mitt första
jobb som helt färdigutbildad socionom.  Det var mycket att ta in i
början med ett nytt arbetssätt, nya datasystem, nya kollegor, nytt
område och många klienter. I mitten av månaden åkte mamma hem
till sig i Norrbotten efter att vi spenderat en hel månad med varandra.




 
April:
April gick i träningens tecken, i början av månaden skaffade jag ett
gymkort och började träna. Spenderade ungefär fyra dagar i veckan
på gymmet, ändrade livsstil och började äta nyttigare, gick ned i vikt
och blev smalare. ”Firade” påsken själv för första gången någonsin
eftersom J jobbade och släkten bor 150 mil bort. Valborgsmässoafton
firade jag och J hemma i Borås med god mat, naturgodis och mys.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0