Ballongmage?

 
Brukar du bli uppsvälld om magen efter att du ätit någon måltid?
När man vaknar på morgonen kan formen vara bra, sen efter någon
måltid så vips.. då ser det ut som att man är gravid då magen är
svullen. Känner du igen dig? Då kanske du borde se över vad du
stoppar i dig. Det kan vara något som du är känslig och reagerar på
som gör att du får uppsvälld mage. Själv har jag uppmärksammat att
jag reagerar på pasta, ris, bönor och ljust bröd. När jag äter någon av
de nämnda produkterna så blir jag svullen om mage och får så kallad
”ballongmage”. Inte roligt! Mitt tips? Försök minska alternativt uteslut
helt produkterna som du märker gör dig uppsvälld. Jag själv försöker
vara utan pasta, ris, bönor och ljust bröd så gott det går men hallå,
ibland vill jag faktiskt äta spaghetti och köttfärssås eller chili con
carne. Av just pasta, ris och ljust bröd är det vanligt att man får
uppsvälld mage, många som har det problemet. Något annat som
också kan ge uppsvälld mage är tuggummi eftersom man sväljer
mycket luft när man tuggar det.

För att slippa ballongmagen är mitt tips att se över maten. Märker du att
du blir uppsvälld efter vissa måltider? Fundera över ingredienserna och
försök komma under fund med vilken av ingredienserna som gör att din
mage reagerar. Enklast är att försöka hålla dig ifrån exempelvis pasta
och se ifall du fortfarande får uppsvälld mage, ja i så fall är det något
annat som du reagerar på. Det kan ta ett tag och man får testa sig fram
och utesluta diverse olika ingredienser innan man finner ”boven”.
Men jag lovar, det är värt för det är skönt att slippa ballongmage!

Kommentarer
Postat av: VERONICA - modeblogg

SÅ bra inlägg, känner igen mig så mycket. Är känslig mot gluten så försöker äta så mycket glutenfritt som jag kan :) Ha en underbart fin söndag, kramar!

2014-08-03 @ 13:35:55
URL: http://vveronicas.com/
Postat av: ☆Z I N J A☆

vad bra inlägg, känner igen mig:D

2014-08-03 @ 13:47:15
URL: http://zinja.blogg.se/
Postat av: Denise

Bra inlägg! :)

2014-08-03 @ 14:54:45
URL: http://flingans.nu
Postat av: Flisan

Sv: oj det var jue grymt bra gjort jag hoppas på att jag kan få mitt i oktober typ :P

2014-08-03 @ 19:35:07
URL: http://fflisan.blogg.se
Postat av: NICOLE

Gluten och laktos är också riktigt vanligt. Jag har köpt hem en annan mjölk nu och ska se om det känns bättre :)

SV: Nä han åker i slutet av augusti och blir borta i en månad ungefär innan han är hemma hela hösten :) Så lite negativt men mest positivt :D

Ja men det är bra :) Men vad äter du för kolhydratskällor? :)

Ja eftersom att Svante dog så är vi sugna på att skaffa en ny då man fort vänjer sig vid det lilla sällskapet..

Jag hade missat det men kollade det nu, och absolut kan jag nog göra en sån utmaning :) Måste bara komma på lite saker först haha ;D

2014-08-03 @ 21:41:41
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: Flisan

Sv: några planer inför i morgon? :)

2014-08-03 @ 21:44:35
URL: http://fflisan.blogg.se
Postat av: Anonym

Bra inlägg :)

2014-08-03 @ 23:26:28

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0