Minska sötsuget

 
Har du svårt att motstå choklad, fika, godis och andra goda sötsaker?
Jag var förut (för cirka två-tre år sedan) väldigt sötsugen och gillade
allt som hette godis, fika och andra sötsaker. Sen gav jag mig f*n på
att jag skulle vara utan sånt och det gick faktiskt bra. Sen har jag
självklart unnat mig sötsaker och onyttigheter ibland men nu vet jag hur
jag ska hantera sötsuget så jag inte äter onyttigt/sött varje dag.

Några tips för att minska sötsuget är:
1. Ät proteinrika livsmedel som ägg, kvarg, kött eller fisk under dagen.
Proteinet gör att du håller dig mätt längre och blodsockret är på en jämn nivå.

2. Ät fiberrik mat som grovt bröd, gryner, frukt och grönsaker. Det är
precis som med protein, du känner dig mätt längre och på det viset
blir du inte lika sötsugen.

3. Använd kanel i tillexempel fruktsallad. Kanel håller blodsockret på en
jämn nivå och då minskar ditt sötsug.

4. Om sötsuget infaller under kvällarna kan du gå och borsta tänderna
för att bli av med sötsuget. Det här är något som jag brukar göra och
det fungerar riktigt bra, jag klarar kvällarna hur bra som helst.

Kommentarer
Postat av: Life of Johanna

Idag har vi fixat lite här hemma, flyttat ett vitrinskåp som jag ville ha på en annan plats :) Nu har Erik åkt till Karlshamn med polarna, jag skulle egentligen med, men alla andra tjejer drog sig ur så då valde jag med och bli hemma, slippa vara ensam med en massa killar. Blir åka handla inför middagen imorgon, mina föräldrar och mormor kommer, annars blir det en ganska lugn helg :)

2014-04-18 @ 15:59:07
URL: http://lifeofjohanna.se
Postat av: Denise

sv: Ska iväg till mamma för att grilla med släkten ikväll och resten av helgen har jag inget planerat.. :) Vad ska du göra då?

2014-04-18 @ 16:21:22
URL: http://flingans.nu
Postat av: Nathalie Tegelstam

Vilka jätte bra tips, precis vad jag behövde :) kram

2014-04-18 @ 17:44:43
URL: http://nathalie.vionno.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0