Köttfärsbiffar med sting i

Under påskledigheten passade jag på att göra en sats med
köttfärsbiffar. Det är så smidigt att ha i frysen och även till matlådor,
sen är det ju hur lätt som helst att göra. Den här gången gjorde jag
en variant av ursprungsreceptet, jag tog bort några ingredienser och
la till några. Det här var de godaste köttfärsbiffarna som jag ätit så i
fortsättningen ska jag göra detta recept!

 

Ingredienser:
400 gram nötfärs
1 gul lök
1 ägg
1 tsk salt
1 tsk svartpeppar
1 tsk chilipulver
3 msk chilisås

Gör såhär:
Finhacka löken. Blanda ihop alla ingredienser i en skål.
Rör inte för länge, då blir köttfärsen "trådig". Forma till köttfärsbiffar i
önskad storlek. Stek i smör på medelhög värme.
Här kan man sluta om man vill, men jag lät biffarna "efterputtra" i kastrull.

Lägg biffarna i en kastrull och spola lite vatten i stekpannan som du sedan
häller i kastrullen. Låt småputtra på svag värme i någon minut, det blir mer
smak och man vet att biffarna är genomklara.

Hur många köttfärsbiffar det blir varierar beroende på hur stora du gör dem.
Jag fick ihop cirka 13-15 stycken tror jag det var.
Servera ihop med haricot verts, majs, sallad och gräddsås. Yummie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0