Dag 103 på årsutmaningen

Dag 103: 5 tips för en bättre blogg

 

1. Ha bilder i inläggen.
Detta är en av de viktigaste sakerna på en blogg tycker jag.
Visst, jag är inte själv världens bästa på att ta nya bilder men
jag brukar försöka ha med någon bild i varje inlägg i alla fall.
Många tittar ju nästan bara på bilder istället för att läsa texten.

2. Skriv inte allt för långa inlägg.
Förut kunde jag skriva rätt långa inlägg men sen upptäckte jag
själv att det var jobbigt att läsa. Nu brukar jag försöka skriva
lite kortare inlägg, då orkar fler läsa. Om man skriver långa inlägg
så underlättar det för läsaren om texten är uppdelat i stycken.

3. Ha ett bra språk.
Det här tycker jag är jätteviktigt när man läser bloggar. När jag
startade min blogg 2006 skrev jag förkortningar, slangord och gjorde
smileys efter typ varje mening och så vidare.. Nu efteråt tycker jag att
det är rätt jobbigt att läsa dem inläggen, haha.

4. Variera inläggen.
Skriv inte bara om en enda sak, då kan det bli lite tråkigt.
Sen har ju många bloggare ett särskilt område som de vill skriva om.
Jag skriver ju tillexempel mycket om min vardag medan andra skriver
om mode, mat eller träning. Trots att jag skriver mest om min vardag
så försöker jag variera inläggen genom att ibland skriva recept, lägga in
musik, visa dagens outfit etcetera. Nu har jag ju även denna årsutmaning
varje dag.

5. Kommentera andra bloggar.
Vill du få läsare så kan det vara bra att gå in på andras bloggar och
kommentera. Men kommentera gärna saker som rör inläggen, annars kan
det bli rätt jobbigt och man ser direkt vilka som bara försöker "fiska" läsare.

Kommentarer
Postat av: Denise

Bra tips! :D

2014-04-13 @ 19:51:29
URL: http://flingans.nu

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0