Läkarbesöket

Läkarbesöket idag på medicinmottagningen gick väl sisådär..
Fick först göra ett EKG som visade att min puls var uppe i höjden
eftersom jag var nervös och ogillar sjukhus. Den brukar inte vara
så hög när jag är hemma. Sen blev jag undersökt att läkaren
en hel del och sedan pratade vi. Hela läkarbesöket tog lite över
1 timme.
 
Det läkaren kom fram till var att alla mina prover som jag lämnade i
slutet av april var väldigt bra. Alla njurprover, strumaprovet och allt
vad de nu tog såg väldigt bra ut. Men de vill fortsätta utreda mig ytterligare
för att ta reda på varför jag har så högt blodtryck. Läkaren sa att mest troligt
är det på grund av ärftligheten men för att vara säkra ska jag på torsdag
till vårdcentralen för att ta mitt blodtryck och ett EKG och sedan ska
läkare på NUS göra ett ultraljud på mina njurar och så ska jag vara
fastkopplad i ett EKG i 24 timmar.

Så dagens läkarbesök var väl både positivt och negativt.
Det var ju bra att alla provsvar var bra, men dåligt/jobbigt att jag ska
fortsätta utredas. Jag hade hoppats på att det skulle räcka med detta
läkarbesök och alla prover som jag lämnat, men inte..
 

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Aha, min mamma har det och min mormor och morfar. Troru det kan finnas risk för mig oxå ? :/

2013-05-13 @ 19:21:08
URL: http://knaset.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0