Bra och dåliga besked

Imorse när jag var till läkaren fick jag både bra och dåliga besked.
Läkaren kollade blodtryck både i armarna och benen, haha visste
inte ens att man kunde kolla det vid fötterna. Sen lyssnade han på
hjärtat massor, klämde och kände på halsen, magen, ljumskarna,
gjorde EKG på hjärtat och så vidare.. Nå väl till det bra och dåliga.
 
Bra: Alla blodprover (sänkan, ämnesomsättningen, njurvärden,
vätskebalansen och så vidare) som togs i fredags på mig var bra.
Det var fina värden överallt enligt läkaren, vilket känns skönt!
Då är det inte hög ämnesomsättning/struma som jag har, skönt.
 
Dåligt: Läkaren sa att en 21-åring inte ska ha 190 i blodtryck och
att han i samråd med läkare på Norrlands universitetssjukhus (NUS)
bestämt att fortsätta utreda varför jag har så högt blodtryck. Så i
fortsättningen kommer jag få genomgå flertalet undersökningar på NUS..
Det gillas inte! Sedan har jag även fått blodtrycksmediciner utskrivna
vilket ogillas starkt då jag hatar att ta mediciner (plus att jag har svårt
att svälja dem, ingen bra kombo..). Känns inte kul att behöva börja
äta tabletter vid såhär ung ålder men jag måste ju..
 
Så nu är det bara att knapra piller och tillbaka till läkaren om en vecka
för att se om medicinen gjort något skillnad med blodtrycket. Sen är det
bara att vänta på en kallelse från NUS för fortsatta undersökningar också.
Hujja!
 

Kommentarer
Postat av: basebollivet.blogg.se

Usch vad tråkigt! =/ Men bra att du får en utredning så att ni kanske kan finna problemet. Lycka till.

Älskar verkligen Gossip Girl, speciellt CHUCK! Mhmmmm.

Det finns alltid idioter, denna typen är inte helt ovanlig heller. Vi har varit med om denna situationen tidigare.

2013-03-18 @ 13:24:15
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Nice :D jag har oxå åkt den! Typ 2 gånger ;)
Jaha, du behöver alltså göra byten och sådant? :)

2013-03-18 @ 15:42:20
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: NICOLE

Sv jodå men ner måste dem ju, så haha försök med det!!

Älskar lov :D

2013-03-18 @ 18:34:17
URL: http://nnnnicolee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0