Frågor om socionomprogrammet del 3

Här kommer några fler frågor som Nicole undrade om
gällande Socionomprogrammet.
 

Är det svåra och höga intagningar?
För att vara behörig och kunna söka till socionomprogrammet
måste man ha läst Matte B och Samhällskunskap A på gymnasiet.
Sen om det är svårt att komma in och höga intagningspoäng beror helt
på vilket universitet du söker till. Jag tror intagningspoängen låg kring
16 när jag sökte in till socionomprogrammet i Umeå.

Gjorde du högskoleprovet?
Ja jag har gjort högskoleprovet. När man blir antagen till socionom-
programmet går de efter 60 % betygen och 40 % högskoleprovet.
Nu kanske de har ändrat det, men så var det i alla fall när jag sökte in 2010.

Bra betyg?
Som jag nämnde i översta frågan så var intagningspoängen till socionom
kring 15-16. Vet inte riktigt vad det kan motsvara i betyg men så jättehöga
betyg behöver man inte ha. Jag hade VG-MVG i alla kurser och hade
runt 19 i poäng tror jag.


Kommentarer
Postat av: Linda Lövberg Hjären

okej :) men min syster har gjort de, & det gjorde bara ont i armvecket :)

2013-02-22 @ 14:01:18
URL: http://lindahjaren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0