Årssammanfattning 2013 del 2

Här kommer del 2 av årssammanfattningen 2013.

 
Juli:
Fortsatte arbeta i samma takt som i juni, galet stressigt. Var även
denna månad på sjukhusbesök och fick ha EKG i fem dygn. Jobbigt!
Fredagarna och lördagarna spenderade jag på kiosken där det var
pizzabuffé, pubkvällar och liknande. Så himla roligt! Under den lilla
lediga tid som jag hade så försökte jag även få lite färg på kroppen
och spenderade några dagar i mosters stuga där vi solade, plockade
bär, grillade och myste på. Välbehövligt!



 
Augusti:
Jobbade några dagar innan jag åkte iväg på en 3-veckors semester
till Växjö. Så himla mys att vara så länge i sträck med J! Direkt jag
kom till Växjö blev det festligheter, både Karl-Oskardagarna (en festival
i två dagar) och firmafest under tre dagar. Intensivt men så roligt!
Åkte iväg till Öland två dagar för att hälsa på J’s pappa och gjorde
samtidigt ett besök i Kalmar. Myspys. Bara några dagar efter åkte jag
och J till Göteborg där vi spenderade en hel dag på Liseberg innan vi
övernattade i Ullared där det självklart blev shopping dagen efter.
Spenderade hela augusti i Växjö och det var det bästa på hela
sommaren. Åh så jag älskar att vara där!



 
September:
Denna månad var det inget läkarbesök, hör och häpna! Skolan drog
igång igen och jag började sista terminen på Socionomprogrammet.
Helt galet! Gjorde bort massa skoluppgifter så jag i slutet av året kunde
ta det lugnare, smart drag. Jag fyllde 22 år så mamma och moster
kom hit över en helg och firade mig. I slutet av september åkte jag ned
till Växjö igen, hade två arbetsintervjuer i närliggande städer. Var även
i Jönköping för första gången och shoppade på A6. Med J får man
uppleva mycket, hihi.



 
Oktober:
Var hemma hos mamma en helg och umgicks med släkten, myspys
då det inte blir allt för ofta. Hade en riktig ”läsmånad” då jag läste ut de
två sista Fifthy shades-böckerna, så bra böcker så jag dör! Skolarbetet
flöt på bra, fick högsta betyg på de flesta skriftliga uppgifterna vilket jag
var himla nöjd med. När jag inte spenderade tid på universitetet eller
skrev på fördjupningsarbetet så tog jag det lugnt.




 
November:
Det största som hände i november var att jag tog filosofie kandidat-
examen i socialt arbete, wiiie! Min första universitetsexamen och
i januari får jag den andra, den riktiga socionomexamen. I början
av november var mamma och J hos mig, vi myste på med
smörgåstårta (standard för oss), och sen när jag och J var ensam
en hel vecka blev det massa mys, filmtittande och restaurangbesök.
Underbara dagar! Var självklart på sjukhuset också, ovanligt va? Nej..
Så less det där sjukhusrännandet, tur att jag hade J med mig ena gången
och mamma den andra gången.



 
December:
Även i december var det sjukhusbesök för min del, fick ta ännu mer
prover. När ska det ta slut? Denna sjukdomsutredning har pågått sedan
mars.. I början av månaden påbörjade, och avslutade, jag skrivandet av
den allra sista uppgiften på socionomprogrammet. Kändes konstigt och
overkligt men också väldigt härligt! Fick tidigt jullov och åkte till mamma
för att spendera jul och nyår där, myspys. Hade även en anställnings-
intervju med en arbetsgivare i södra Sverige, vilket resulterade i att jag
fick ett heltidsjobb med tillsvidareanställning, så skoj! :D  Mindre skoj var
att vi var tvunga att avliva Kosmos den 18/12 då han var så pass gammal
och sjuk. Men det var det bästa för honom, nu lider han inte.



Nu är 2013 snart över, bara några timmar kvar. Som jag nämnt så har
jag haft ett berg- och dalbaneår med väldigt mycket jobbigt som hänt,
främst då sjukdomen. Men genom att fokusera på allt det positiva som
jag har i mitt liv och tack vare massa stöttning så har jag orkat ta mig
igenom det. Nu hoppas jag att 2014 blir ett bra (bättre) år. Det kommer
vara mycket som händer under 2014 – jag tar examen om 17 dagar,
flyttar ned
till södra Sverige i slutet av februari och börjar jobba den
1 mars, fler tatueringar ska göras och så vidare.

Ser framemot 2014!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0