Årssammanfattning 2013 del 1

Då är det dags för den årliga årssammanfattningen!
I år kommer jag göra två delar då det kan bli för mycket
att läsa i ett och samma inlägg.

2013 har varit ett tufft år men det har också varit ett år fyllt av
glädje, närhet och lycka. Vissa band har klippts och andra har
blivit starkare. 2013 har varit ett "berg- och dalbaneår" där min
sjukdomsutredning tagit mycket av min tid och ork. Det har varit
riktigt jobbigt vissa stunder och många tårar har fällts. Varför måste
just jag vara sjuk? Jag har tagit mig igenom sjukhusbesök, alla
prover och undersökningar tack vare stöd från mamma, J och
släkten. 2013 har inte bara varit jobbigt, tvärtom så har det varit
ett riktigt bra år (bortsett från vissa saker). Jag har spenderat
mycket tid med J, det bästa som finns! Jag har rest och sett flera
nya städer då jag var på semester samt på arbetsintervjuer i
södra Sverige. Jag har även tagit filosofie kandidatexamen i Socialt
arbete och om 17 dagar tar jag socionomexamen!



 
Januari:
Efter att ha haft praktik hela höstterminen 2012 och bott hemma
återvände jag till Umeå och universitetet i januari. Det tog ett tag
att ställa om sig från praktik till långa föreläsningar och uppgifter.
Blev en hel del energidryck under pluggtimmarna, haha. I slutet av
månaden åkte jag ned till Växjö en vecka.



 
Februari:
Kom hem från Växjö i början av månaden med en hel del inköp,
Ullared levererar alltid! Var hemma rätt mycket från universitetet
då det var lugnt på den dåvarande kursen, så passade på att se
Skilda Världar. Det blev många avsnitt under februarimånad kan jag
säga, haha. I slutet av månaden började C-uppsatsskrivandet =
plugg, plugg, plugg..




Mars:
Hela mars handlade i princip om läkarbesök. Upptäcktes att jag hade
oerhört högt blodtryck (225/135) så fick akutläkartid. Var hos läkaren
varje vecka, och det var inte bara en gång i veckan utan två-tre gånger
per vecka
. Helt sjukt! Började äta mediciner och blodtrycket gick ned
till normal nivå men blev remitterad till NUS för att påbörja sjukdoms-
utredning..



 
April:
Gick ned i vikt en hel del på grund av sjukdomen och mitt mående.
I mitten av månaden kom J till Umeå för första gången. Hade underbara
dagar med honom och sedan var han även med mig till NUS då min
sjukdomsutredning började. Firade valborg tillsammans och det var
riktigt mys!



 
Maj:
J åkte hem i början av maj vilket var tråkigt. Fick veta att Socialtjänsten
i Kalix ville ha mig som biståndshandläggare sommaren 2013
också, supernöjd då jag älskar att arbeta där och trivs superbra med
kollegorna. Även maj bestod av en del läkarbesök, bland annat gjordes
ultraljud på mina njurar och massa prover togs. Som tur var hade jag
mamma med mig och efter läkarbesöken belönade vi oss med fika och
shopping, hihi. Det var underbart väder i maj så jag blev rätt brun av
allt solande, gillas!



 
Juni:
J kom tillbaka till Umeå 1:a juni, vilken glädje! Hade det trevligt med
honom och mamma, var på restaurang, biobesök, shoppade och hade
det allmänt mysigt. Åkte till norrbotten i början av månaden då jag skulle
jobba hela sommaren på Socialtjänsten i Kalix. Var galet stressigt hela
sommaren på jobbet, mycket högre tempo än förra året. Veckodagarna
gick galet fort då det var mycket på jobbet och kvällarna med fritid blev
rätt korta, men jag ser det positivt – tjänade ju massa pengar. Självklart var
det sjukhusbesök även i junimånad, så jobbigt! Firade midsommar
tillsammans med släkten och under helgerna var jag på pubkväll och
tacobuffé med bra umgänge.

Kommentarer
Postat av: Kimmey ~ Kung varje dag

Härlig resumé :)

2013-12-31 @ 15:37:48
URL: http://bimbolie.blogg.se
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: Absolut, det ska bli så himla roligt, jag älskar listor och frågor och sådant :D

Ditt år verkar intensivt och jag känner igen mig i mycket!

2013-12-31 @ 19:27:31
URL: http://lorissalovebomb.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0