Vad händer efter utbildningen?

 
Den 7:e augusti hade jag arbetat färdigt på socialtjänsten för i år.
Den 2-3:e september börjar skolan igen, sista terminen på socionom-
programmet. Vad händer efter utbildningen? Det är ett frågetecken.
 
Det känns spännande och pirrigt när jag tänker på det. Bara några
månader kvar som är "planerade" som jag vet kommer spenderas
pluggande i Umeå. Men vad kommer hända efter januari? Det vet jag
inte och det är rätt spännande samtidigt som jag känner mig lite rädd.
Egentligen är jag en sådan person som vill ha koll på läget och veta vad
som händer, men just nu vet jag inte. Ska jag stanna i Umeå? Ska jag
flytta upp till Kalix/Luleå? 
Eller ska jag kanske flytta söderut som jag
velat i flera år?
 
Vi får helt enkelt se vad som händer. Jag är väldigt sugen att flytta söderut
och jobba ett tag, uppleva en ny stad och allt sånt. Det gäller bara att
hitta ett jobb. Framtiden får helt enkelt utvisa var jag hamnar (säger man så?).

Kommentarer
Postat av: Josefine

Tror det skulle vara nyttigt att flytta söderut och uppleva nya saker! Men som sagt, då saknas ett jobb :)

2013-08-20 @ 16:48:00
URL: http://hosjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0