Medicinen hjälper

Återbesöket på vårdcentralen gick så bra som det kunde gå.
Jag var nervös när jag satt i väntrummet, skulle blodtrycket ha gått
ner något? Tänk så hjälper inte medicinerna?
 
Det visade sig att medicinerna hjälper jättemycket nu när jag tar
två tabletter varje dag. För en månad sedan låg mitt blodtryck
kring 190-200/130, vilket är farligt högt (särskilt för unga personer).
Fick insatt medicin och efter en vecka hade blodtrycket gått ner till
190/100 vilket fortfarande var för högt. Fick dubbla medicindosen och
idag var jag till vårdcentralen för en ny blodtryckskoll. Idag var mitt
blodtryck 138/80 vilket enligt sköterskan var ett bra värde. Åh så glad jag är!
Medicinen hjälper och nu har jag fått blodtrycket på en någorlunda normal nivå.
Måste dock fortfarande till NUS för vidare undersökningar eftersom de vill ta reda
på varför jag haft så farligt högt blodtryck vid så här ung ålder. Men känns himla
skönt att mitt blodtryck nu är bättre och att medicinerna hjälper!
 

Kommentarer
Postat av: Carolina Thoor

Panikångest :)

2013-04-18 @ 17:16:33
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: LindaViola - mamma till två!

Skönt att det hjälper!!

2013-04-18 @ 21:27:45
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: aamelasmoa.blogg.se

vad tar du medeciner för?:O

2013-04-18 @ 21:30:46
URL: http://www.aamelasmoa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0