Nickelback-konserten

En av mina högsta önskningar har alltid varit att se Nickelback
live. De har varit mitt favoritband ända sedan jag var 10 år,
och i onsdags fick jag äntligen se dem live. Gissa om det var
en underbar känsla!

Vårt hotell låg granne med globen eftersom vi bodde på
Quality hotel Globe. Så strax före klockan 18 gick vi till
globen för att börja köa till konserten. Det fylldes på med
folk och när klockan var 19.30 och konserten skulle börja
var det i princip fullsatt. Daughtry var förband och de var
riktigt bra! De spelade alla låtar som jag gillar och lyssnar
på så jag var nöjd. Efter ett tag var det äntligen dags för
Nickelback! Trodde seriöst att jag skulle dö när de klev
på scenen. Höll nästan på att börja gråta av lycka, haha.
Hade gåshud flera gånger under konserten och njöt av varje
minut som de sjöng. Bra platser hade vi också, satt på
läktaren närmast scen så det var inte illa! Riktigt grym
konsert, hade gärna fått hålla på i flera flera timmar.
Grymt mäktigt när de spelade "When we stand together"
och "Burn it to the ground", då stod i princip hela globen upp
och sjöng tillsammans. Cirka 14 500 människor som sjöng
tillsammans med Nickelback, det var mäktigt!
 
Vad mer ska jag säga om konserten? Bästa konserten någonsin!
Jag har äntligen fått se mitt favoritband live, ett av amerikas största
rockband. Häftig känsla! Konserten var så jäkla bra så ord och
bilder kan inte beskriva det. Jag njöt av varje sekund! Alla tusentals
kronor som jag lagt på denna stockholmsresa var värt det, för
fyfasiken så bra konsert det var! Bilder kommer så småningom.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det där med gråta av lycka och gåshud känner jag igen, så är det när jag ser kent live.

2012-09-15 @ 18:14:22
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Förstår det! Jag ser kent ca 1 gång om året, samma känsla fortfarande :)

2012-09-15 @ 18:54:53
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: Johanna

Ja det blir ju så med utländska band, de kommer inte så ofta :(

2012-09-15 @ 19:04:02
URL: http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se
Postat av: johanna <3 ♫♪

Oh vad kul att allt var bra på konserten :)

2012-09-15 @ 21:26:10
URL: http://johannaxxxxx.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0