Årssammanfattning 2012


Januari
Januari började tungt då en ung kille från ön omkom med skoter.

Usch hemskt var det.. Hade det rätt lugnt på skolfronten denna
månad, det var mest videoföreläsningar som vi kunde se hemma.
Tyckte det var riktigt skönt att plugga hemifrån större delen av månaden.
På bloggfronten gick det framåt, jag började samarbeta med fler
företag och fick gratis varor hem. Like! Sedan fastnade jag i
Skilda Världar-träsket och såg avsnitt efter avsnitt, beroendeframkallande!

 

 

 

Februari
Bloggen blev större och fler företag ville samarbeta. Jag började
ordna tävlingar för bloggläsarna och fick själv hem massa paket från
företagen. Rena julafton för mig, haha. Skolmässigt var det rätt mycket
med ny termin, ny kurs och så vidare. Men jag kämpade på och klarade allt.
Chris Medina kom till Umeå för att vara med i ett tv-program och uppträda
i centrum, självklart var jag där och kollade. Minns att det var över -20 grader
när vi stod utomhus i två timmar för att få se han. Kallt, men värt det
eftersom han är en stor artist.

 

 

 

 

Mars
Bloggmässigt var jag väldigt aktiv med Dagens blogg denna månad,
kul att så många ville vara med. Bokade biljett till Nickelback-konserten
och det var en lyckans dag! Tror aldrig jag har varit så glad som när jag
fick bekräftelsen på biljettköpet, fyfan vilken lycka! Var även på två
arbetsintervjuer och fick jobberbjudande för sommaren. Köpte även min
älskade iphone 4S under denna månad och shoppade en hel del kläder,
massa pengar som gick åt i mars. Mitt älskade lillhjärta, Diesel, fyllde 1 år.

 

 

 

April
Var på In Flames-konsert i slutet av månaden, en av de bästa
konserterna jag någonsin varit på! Vilket drag det var hela kvällen,
så sjukt grym konsert! Tentapluggade massor denna månad, usch hemskt.
Något roligare var att jag fick jobberbjudande på Socialtjänsten och tackade
självklart JA till det, och valde därför att tacka nej till jobberbjudandet som
jag fick i mars. Under april var det dags för oss studenter att börja fundera
över praktikplats inför höstterminen. Jag ville vara inom socialtjänsten eller
behandlingshem, och i slutet av månaden fick jag veta att min praktik skulle
göras på socialtjänsten.

 

 

 

Maj
Gjorde min första tatuering i början av maj. Jisses vad nervös jag var,
men såå farligt ont gjorde det faktiskt inte. Sjukt nöjd med tatueringen,
och stolt att jag vågade trots min nålskräck. Var även hos läkaren denna
månad eftersom jag hade skyhögt blodtryck, fick ta massa prover och göra
undersökningar eftersom läkaren misstänkte struma. ”Utredningen” ska
fortsätta i januari eftersom det var så lång kö till de där blodtrycks-apparaterna
som jag ska ha fastkopplad på mig ett dygn. Skrev en stor juridiktenta som
jag kuggade med 2 poäng, men efter ”överklagan” så fick jag de där två
poängen och blev alltså godkänd. Kan säga att det kändes jäkligt skönt!

 

 

 

Juni
Fick sommarlov i början av juni och hade endast fyra dagar ledighet
innan jag började sommarjobba på socialtjänsten. Trivdes som fisken i
vattnet på jobbet även fast det var lite svårt i början när allt var nytt.
Körde mellan Seskis – Kalix varje dag, ett evigt pendlande  som gick bra tack
vare musiken. Firade midsommar och njöt av att vara nära släkten igen.

 

 

 

 

Juli
En stressig månad på jobbet, skrev hundratals utredningar och beslut.
När jag var ledig passade jag på att sola, vara i mosters stuga, fiska och
njuta av de korta helgerna. Var även flitig och gick/joggade cirka 6-7 km
varje kväll efter jobbet. Hurtigt! Blekte även mina tänder för första gången,
bye bye kaffefläckar på tänderna!

 

 

 

Augusti
Slutade jobba på socialtjänsten i mitten av augusti vilket gjorde att jag fick
tre veckors sommarlov innan skolan skulle börja igen. De tre veckorna
spenderade jag mest på resande fot, haha. Åkte först ner till Umeå eftersom
jag inte varit där på hela sommaren. Sedan var jag till Lycksele med Henke
för att gå på djurparken, fiska och så vidare. Därefter åkte jag med tåg till
Växjö för första gången för att umgås med folk, besöka Ullared och se småland.
Blev av med min ”Ullared-oskuld” under den resan, fy vad kul det var där!

 

 

 

September
Började den fyra månader långa praktiken på socialtjänsten, skönt att inte
behöva vara på universitetet förrän i slutet av januari 2013. Hade fullt upp
med att skriva praktikuppgifter, vara på praktiken och göra utredningar, skojigt.
12 september flög jag ner till Stockholm för att se Nickelback och Daughtry,
så som jag längtat! Det var seriöst den bästa konserten jag någonsin varit på,
var i himmelriket den kvällen. Tänk att få se sitt favoritband som man lyssnat
på sedan man var 11 år, live i globen tillsammans med 14 000 andra människor,
magiskt! Två dagar efter det fyllde jag 21 år, whoop whoop! Shoppade massor,
var på inflyttningsfest och hade nog min värsta baksmälla någonsin.
September var en händelserik månad.

 

 

 

Oktober
Praktiken flöt på som den skulle, hade skoj med kollegorna. Gjorde en
liten ”förvandling” på mig, började använda linser igen, färgade håret rött
och gjorde en till piercing. Nu räcker det med piercingar tror jag, hihi. Åkte till
Växjö igen för att hälsa på samt besöka Ullared för att köpa julklappar.
Träffade flera av J’s vänner, var på en rolig fest med massa människor, shoppade
och hade askul under tiden som jag var där. En väldigt bra månad!

 

 

 

November
Första snön föll ner på Seskis rätt tidigt under månaden, usch för det!
Hade fullt upp med praktiken samt att skriva praktikuppgifter. Men det gick
riktigt bra, jag skrev färdigt alla uppgifter och det känns så jäkla skönt.
Mamma fyllde 60 år så det blev fest i början av månaden, whoop whoop. ;)
Var även barnvakt åt min fina guddotter och Lucas.

 

 

 

December
Var ner till Umeå i början av månaden för VFU-seminarium, var på universitetet
för första gången på ett halvår. Praktiken börjar lida mot sitt slut, den 18 januari
är sista dagen så nu är jag inne på sluttampen kan man säga. Har hunnit göra
min andra tatuering, så jäkla nöjd!! Firat jul på Seskis, fick bästa julklappen –
en ny dator som verkligen var välbehövlig. Shoppat som en galning denna månad,
tur att jag har haft presentkort kan jag säga.


Kommentarer
Postat av: NICOLE

Vilket fint år du ser ut att haft! :) Samma här :)

SV en text ifrån låten Hall of fame, som jag verkligen fastnade för. "Never gonna know if you never even try". som skrivstilstext på underarmen, blir nog jättefint tror jag! :)

Gott nytt år (redan nu) fina du! Ha en fin dag! kram

2012-12-31 @ 13:06:22
URL: http://nnnnicolee.blogg.se
Postat av: emma ~ sjufoto! ★

sv: tack så jättemkt! c: Fin resumé!

2012-12-31 @ 13:32:56
URL: http://sjufoto.blogg.se
Postat av: Lillablå♥

Ja, den är super bra :D

2012-12-31 @ 14:19:49
URL: http://knaset.blogg.se
Postat av: - behuy -

GOTT NYTT ÅR :)

2012-12-31 @ 14:23:24
URL: http://behuy.blogg.se
Postat av: A M A N D A - The L.A dream!

SVAR: vad ska du hitta på ikv? :)

2012-12-31 @ 16:09:21
URL: http://amandaabitch.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0