LVU



Den här dagen har varit riktigt bra, intressanta föreläsningar och ett
roligt basgruppsarbete. Det hade inte kunnat bli så mycket bättre! :)
Förmiddagen innehöll föreläsningar om socialförsäkringar så som
barnbidrag, bostadsbidrag, sjukpenning och så vidare. Sedan var det
även två timmars prat om Hälso- och sjukvårdslagen. Eftermiddagen
har jag spenderat tillsammans med basgruppen, vi påbörjade
femte seminarieuppgiften. Sjukt intressant att läsa rättsfall som handlar
om LVU-omhändertagande (Lag med särskilda bestämmelser om vård
av unga). Jag skulle kunna läsa ännu fler än fyra rättsfall för det är riktigt
roligt och intressant, ett område som jag skulle vilja arbeta inom.  :)
Imorgon ska vi träffas igen och arbeta, då blir femte uppgiften
förhoppningsvis helt klar.

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0