Professionellt samtal

Idag ägde det första professionella samtalet rum, och det var väldigt
spännande. Jag var nervös inför samtalet eftersom momentansvarige
läraren nämnt att man skulle bli filmad. Men som tur var blir det inte
förrän på träff 3, så idag slapp vi filmkameror. Först gick vi igenom
hur ett samtal ska vara, vad man helst ska undvika att prata om,
vilka frågor man ska ställa, hur man ska formulera frågorna rätt
och så vidare. Sedan delades vi in i mindre grupper där man fick
testa på att agera klient, vägledare och observatör. Spännande!
Det var väldigt svårt att komma på frågor, och jag ville gärna
ge råd till klienten - vilket man helst inte ska göra. ;p

Vi kommer ha de professionella samtalen ytterligare fem gånger.
Men som läraren sa - vi kommer inte vara proffs efter dessa
gånger, men vi kommer kunna litegrann i alla fall. Så det är bara
att öva, och det lär vi nog hinna med tanke på att vi har några
terminer kvar..  :)

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer
Postat av: Linnea

SV: Tackar! :D

2011-01-18 @ 17:53:58
URL: http://mylifeaslinnea.blogg.se/
Postat av: Josse

Som jag har förstått det så är det inte något individuellt man kan göra förutom att läsa artikeln. Det är mest grupparbete :)

2011-01-18 @ 20:19:10
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0