Nyårsafton 2010


Igår var det dålig uppdatering, men det gällde nog inte bara min blogg.
Redan vid 13-tiden började vi fixa oss inför kvällen, det behövdes
för det tog några timmar. Jag duschade, målade naglarna, klädde
på mig, sminkade mig och allt som hör till. Så vid 16-tiden var jag i
princip helt klar.


Åt middag vid 17.30-tiden, i år blev det potatisgratäng och fläskfilé
med sallad, bearnaise och aioli till. Gott! :) Sedan satt vi och tittade
på ett tv-program innan vi såg Grevinnan och betjänten. Det är en tradition
varje nyår att se det programmet, hihi.  21.00 började Sällskapsresan 2 -
Snowroller
, en klassiker att se.


Några minuter före midnatt gick vi ut till vägen för att förbereda
inför fyrverkerierna. När klockan slog 00.00 började vi smälla vår
box med 16 raketer. Sedan hade vi en med 32 stycken, men det var
något fabrikationsfel med den, så den smällde inte raketerna.. ;/
Vi får vara glad att den bara poffade och att den inte exploderade.
Men synd att den boxen inte fungerade, för vi hade sett framemot den.
Nå ja, imorgon ska vi in till Haparanda och lämna tillbaka den samt få
tillbaka pengarna.

Efter allt skålande och fyrverkeri-tittandet gick vi in för att se Hotet
på ettan. Sedan kom Stoffe och Jocke förbi, och efter det somnade
jag som en stock. Men det var en riktigt rolig och mysig nyårsafton,
skönt att inte ha varit ute och festat - ingen huvudvärk här inte.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0