Kladdiga cookies ca 20 stycken

Jag bakade dessa igårkväll och ännu idag är de kladdiga och goda.
Yummie! :)


(Kom ihåg att det är bakpulver i, så de blir större. Det tänkte inte
jag på - därför är vissa gigantiska)


Ingredienser:
75 gram smör
400 gram mörkchoklad (Jag använde 500 gram blockchoklad)
2 dl vetemjöl
1 3/4 dl strösocker
½ tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
1 krm salt
2 ägg

Gör såhär:
Sätt ugnen på 200 grader. Smält smör och hälften av chokladen i
en kastrull på svag värme. Hacka resten av chokladen grovt.

Blanda mjöl, bakpulver, vaniljsocker och salt. Vispa äggen fluffigt
tillsammans med strösockret. Vänd ner den smälta choklad- och
smörblandningen, och vispa ner mjölblandningen. Vänd ner den grovt
hackade chokladen.

Klicka ut smeten med jämna mellanrum på bakplåtsklädda plåtar.
Grädda mitt i ugnen cirka 7 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0