Första skoldagen



Igår var det som sagt första skoldagen. Åkte till skolan med en buss
tidigare eftersom det lätt kan bli förseningar när de håller på med
vägarbeten. När jag kom fram till universitetet gick jag direkt till
Samhällsvetarhuset, dit hittade jag utan problem. Väl där sökte jag upp
vilken hörsal som vi skulle samlas i. Gick sedan till UB (Universitets-
biblioteket) och hämtade ut mitt lånekort. Hann även in till Studentkåren
och fixa medlemskap.

10.00 skulle vi ha upprop och information om Socionomprogrammet.
Jag kan säga att det var sjukt mycket folk. Vi är ungefär 100 personer
i klassen, lite skillnad jämfört med gymnasiet (då var vi 12 stycken).
Så vi blev indelade i två grupper, drygt femtio personer i varje grupp.

Vi fick galet mycket information både om programmet, om Sosum
(Socionomernas förening) och Socskoj (de som håller i vår nollning).
Sedan var det information om schemat, kursplanen, och UB.
15.00 fick vi sluta för dagen.  :)

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0