Centrum

Bussarna går flera gånger per timme in till centrum, så det är riktigt bra.
Jag skulle aldrig klara av att bo någonstans där bussen bara går
en gång på morgonen och en gång på eftermiddagen. Det var jäkligt
jobbigt att åka buss när man bodde på Seskis för då var det typ så.
Eller ja.. Två morgonbussar och två under dagen/eftermiddagen.
Men här i Umeå är det stor skillnad! Under morgonen och dagen går
det bussar var tjugonde minut. Sedan under kvällen går det en
varje halvtimme/timme (beroende på hur sent på kvällen det är).



Vår busstur till centrum gick i alla fall riktigt bra idag. Direkt vi klev av
på Vasagatan såg vi Arbetsförmedlingen (vårt mål för dagen).
Där inne var det typ.. hundra gånger större än i Kalix, haha. Det fanns
fyra (!) våningar och en jäkla massa folk. Efter en timmes väntan fick
älsklingen uträtta sitt ärende där. Sedan gick vi runt bland affärerna
men jag köpte inga kläder idag - duktigt va? :) Istället kom jag hem
med en bok och ett paraply, haha. Blev lite smått nostalgisk när vi
vandrade runt på Rådhustorget. För tre månader sedan var jag på
klassresa i Umeå med tjejerna, och då vandrade vi runt där en hel del.

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer
Postat av: Lydia

Jobbigt :/

2010-08-23 @ 19:35:26
URL: http://lydiasfotoblogg.blogg.se/
Postat av: daphna

Fin blogg!

Haft en bra dag annars då? :D

2010-08-23 @ 20:19:14
URL: http://daphna.blogg.se/
Postat av: Linda - ndaiL

trivs ni+

2010-08-23 @ 22:19:43
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0