Kärlek och stålull samt mobbning

Godkväll på er allesammans! :) Har ni gått och lagt er för kvällen
eller sitter ni fortfarande vakna?

Jag har suttit de senaste två timmarna och pratat i telefon med mamma
angående hyres-avier och elräkning och dittan och dattan.. Sedan har
jag även påbörjat boken Kärlek och Stålull, boken som vi måste läsa
i Ped/Soc. Inga problem ska jag säga! Boken är hur bra som helst,
tror det är en av mina favoriter faktiskt. ;>

                                             

Jag känner igen så pass mycket från boken, sånt som hänt mig under
tonåren. Visst, jag har ingen utvecklingsstörd mamma men jag har
varit med om liknande saker som denna Lisbeth har varit med om.
Hon blev mobbad under 9 år i skolan, jag blev det i 3 år, så min mobbning
är inget jämfört med hennes.. Jag tyckte så synd om henne när jag läste
i boken vad de gjorde mot henne, att det finns så dumma personer.. ;/
"Lärarna såg vad de gjorde med mig, men de brydde sig inte. De lät
misshandeln pågå i 9 år.."
är lite av det hon berättar, och där håller jag
med till 100 %.

                                                  

Vart fanns lärarna när man behövde dem som mest? Varför fick man
ingen hjälp trots alla samtal till rektorn, kuratorn och de andra?
Lärarna
såg och visste vad som hände, men ingen agerade.. Inte ens min mentor,
och det är jag sjukt besviken över! Det var bara så synd om mobbaren,
personen som gör så andra mår dåligt. Fyf*n säger jag bara! Det är inte
synd om den personen, blä.

Hur som helst, jag kände igen allt det där och det blev lite känslosamt..
Jag kom en bra bit in i boken, så ungefär ½ av boken återstår att läsa.
Hoppas jag hinner färdigt inom de närmsta dagarna, då skulle jag bli glad.
Nu ska jag sova, måste upp tidigt imorgon eftersom jag börjar 08.00.

Ha det bra så hörs vi imorgon, Godnatt!
Henrik, jag älskar dig mest av allt i hela världen :) <333
Du och jag föralltid - tills döden skiljer oss åt ;* <333

Kommentarer
Postat av: Mikaela - hockeyfru

Nej nej alltså han har match 2 ggr i veckan och träning 4 dagar i veckan och sen gymmar han dom flesta dagarna.

2009-01-15 @ 22:41:37
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0