Praktiken är slut

Hej på er allesammans! :) Detta inlägg kommer handla om min praktik-tid
på Seskis skola, ifall ni inte är intresserad - då ska ni inte läsa detta.. ;b

Jag började på praktiken för 5 veckor sedan, i mitten av Oktober.
Jag valde att praktisera i 1-2:an, där det var tio barn. Förra året blev min
praktik på Seskis-dagis, och det var riktigt kul! Trodde inte att detta
skulle bli lika roligt, men oj så fel jag hade - det har varit jättekul! :)



I början testade barnen mig genom att gå över gränsen, men så fort
de märkte att jag sa till - då slutade dem. Jag kom in väldigt snabbt
i klassen, redan efter första veckan var jag en av dem. Lärarna och
eleverna har varit hur rara som helst, alla har bemött mig hur bra som helst!
Det var jättetråkigt idag att lämna barnen, då menar jag alla barn från
1:an till 6:an! Vi hade kramkalas i flera minuter, speciellt jag och
Emilia. Haha ;D Men jag kommer sakna alla från 1-2:an speciellt
mycket, vi fick sån bra kontakt. Alla tyckte det var kul när jag var där,
så jag är verkligen glad!

Det positiva med all praktik är att jag har utvecklats. Mitt ledarskap
har blivit mycket bättre, och jag vågar verkligen säga till när någon
gör fel. Sedan finns det väl en massa annat också, men kan ju inte
ta upp allting.. Måste bara berätta att min handledares bedömning
av mig var jättebra! Hon skrev hur jag hade varit och allt, kanonbra
beskrivning tycker jag. Hoppas jag får ett högt betyg, det tyckte
hon jag förtjänade! ;)

Kommer sakna allesammans på skolan, men vi ses förhoppningsvis
nästa år igen! Sedan syns vi ju alltid på byn, vilket är trevligt.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0