Överraskning

Hej på er allesammans! :) Nu tänkte jag berätta en rolig sak som jag fick veta
igår under eftermiddagen. Det är en jättebra sak, och jag är helt überglad! :)

Henke tog studenten Fredgen den 13:e Juni 2008 efter tre års pluggande
på El-programmet, Furuhedsskolan. Han gick arbetslös hela sommaren,
inte ett enda sommarjobb fanns ledigt. I Augusti anmälde han sig till
Arbetsförmedlingen för att lättare få jobb och så vidare. Manpower i Göteborg
hörde av sig och ville ha honom dit ner för att jobba, men det var ju så
långt ner plus att man var tvungen att ha körkort. Vilket Henke inte hade
vid den tidpunkten, men nu är det ju fixat. ;) Igår ringde handledaren på
Arbetsförmedlingen till Henke och berättade att han vet ett ledigt jobb,
och att han gärna vill att Henke söker det. Så igår under dagen ringde
Henke till arbetsplatsen, och de anställde honom direkt!



Idag 06.30 började han sitt arbetsliv - efter fem månader som arbetslös..
Ni kan inte förstå hur glad jag är över att han äntligen har fått jobb och
en inkomst! Det heter "praktik-plats" och då får man pengar, även fast
det inte är lika mycket som på ett vanligt arbete - men det är i alla fall något!
Så nu har min älskling ett jobb att gå till varje dag, tills han får veta mer
om Norge-jobbet. ;) Då snackar vi pengar, haha.

Jag är så stolt över honom, så det finns inte! Jag är världens lyckligaste
för hans skull, det känns så jäkla bra. För det har inte varit så roligt att
vara den enda inkomstkällan, och det har ju varit mitt studiebidrag.
Men nu lär det vara roligare, nu har vi till och med råd med en lite större
lägenhet - kanon! :) <3

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
HENRIK, JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN :) <333
DU OCH JAG FÖRALLTID - TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT ;* <333


Kommentarer
Postat av: Madde

Det var ju roligt :)

2008-11-05 @ 16:42:33
URL: http://sexstjarnor.blogg.se/
Postat av: nathalie

Och var är de nya jobbet då ? :)

2008-11-05 @ 23:43:58
Postat av: Mia

Svar till Nathalie:

Det nya jobbet är i Kalix, på Kalix elektriska :)

2008-11-06 @ 15:37:08
URL: http://miizing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0