Konstigt nummer

Hej på er allesammans! :) Nu är jag ren och fräsch igen - som en ny människa!
Har även hunnit läsa tidningen, och anmäla intresse på tre lägenheter i Kalix.
Får väl hoppas att de någongång hör av sig i alla fall! :)



Nu tänkte jag fråga ifall ni har samma problem som jag..
Det är nämligen ett telefonnummer (0187519701) som ringer hela tiden.
Varje dag när man kommer hem har nummret ringt, och det är störande!
Flera personer har blivit "trakasserade" av detta nummer, det ringer hela
tiden - och de personer som svarat har bara fått luren påsmälld..
Den som ringer säger ingenting, utan lägger på luren.. ;/
Har ni varit med om detta? Att 0187519701 har ringt er?

Jag är inte den enda precis som varit med om detta, och även fast
vissa har NIX så ringer detta nummer.. Vad ska man göra?

Ha det bra så hörs vi senare, Ciao!
HENRIK, JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN :) <333
DU OCH JAG FÖRALLTID - TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT ;* <333

Kommentarer
Postat av: Michela

Hej! Jag hade problem med samma för ett tag sen, vet ej om det va detta numret, men då slog jag upp numret på eniro och kolla vems numret var, gick in på företagets hemsida och maila och frågade. Då skrev dom att det var något fel som hänt blablabla.. och att dom skulle ta bort mig ur deras register om jag mailade mitt nummer. Sedan har dom aldrig ringt igen :) Har för mig att dte va vanliga försäljare!

2009-03-02 @ 13:41:11
Postat av: Minna

Hej, hittade din blogg genom att jag googlade det där numret! Han/hon håller på att ringa min mobil också!

vad är det för psyko???????????



2009-03-19 @ 10:16:33
URL: http://www.minnert.blogspot.com
Postat av: Ninis

Fick just ett missat samtal från det numret jag med. Misstänker att det är Spärrservice eller liknande. Jag svarar aldrig på konstiga nummer. Vill vem nåt kan dem faktiskt lämna ett meddelande, eller hur? =) Ha det bra!

2009-03-20 @ 10:29:12
URL: http://ninjaninis.blogspot.com
Postat av: Bea

Alldeles nyss så såg jag ett missat samtal på min mobil (25 maj kl. 10.00 ca ) kollade eniro och såg nu din blogg om numret.... hel mysko. Och ja ganska irriterande. Skulle bara skriva här att jag också fått numret ringt till mig.

2009-05-25 @ 10:14:19
URL: http://b3atch.bloggspace.se
Postat av: alea

de ringde mig nyss men jag svarade inte.. det går ju inte ens att kolla upp numret!!! irriterande..

2009-05-27 @ 10:59:13
Postat av: Rebecca

Just detta nummer (0187519701) ringde mig för 10 min sedan - jag svarade och det var fan ingen där?

Haha. Man undrar ju vad det är för en uttråkad människa som fixat detta.

2009-05-27 @ 11:32:56
URL: http://reb3cca.blogg.se/
Postat av: Lilla my

De ringde nyss från de nummret men jag svarade inte

försökte kolla upp vem som har de nr.t

men hittade inget.

om de är så att de är fler som råkar ut för detta så tycker jag att man borde anmäla det, någon måste ju veta vem de nummret tillhör.

2009-06-29 @ 14:11:24
Postat av: Jeanette

Ringde mig nyss med men jag svarade inte för jag kände igen nret men inte me nått bra. fick ett sms förut om att man Inte skulle svara på många av dessa nr för dom ringer upp man svara och då lägger dom på men man kan få en räkning på typ 50kr. stod om de på nån sida på internet förut att dom hade problem med "sånna nummer".

2009-06-30 @ 16:55:16
Postat av: Anonym

Hejsan.. Jag fick ett samtal av detta nr innan idag. Jag svarade inte då jag inte hade mobilen på mig, men nu vet jag ju till nästa gång att jag inte ska svara!!!

2009-08-05 @ 22:21:21
URL: http://nejdebring.blogg.se/
Postat av: sandra dee

Samma sak hände precis mig! :(

2009-08-21 @ 11:52:18
URL: http://sandrapetrina.blogg.se/
Postat av: oscho

jag fick oxå ett samtal av nummret men svarade inte!

2009-08-24 @ 18:23:56
Postat av: Mickan

Jag har fått två samtal från det där numret, blir tokig! De bara slänger på luren.

2009-10-19 @ 21:10:25
URL: http://miickan.blogg.se/
Postat av: Hannah

Också fått samtal från detta nummer.

Såg att jag hade ett missat samtal och när jag sökte efter det hittades det inte. Hittade då din blogg och läste kommentarerna.

Skum grej alltså, man blir ju lite orolig..

2009-10-20 @ 22:35:07
URL: http://tjiivans.blogg.se/
Postat av: isabelle

hej hej. Jag har samma problem

jag har svarat men ingen är där.

jag fattar inte vad dem håller på med för jag har även nixtelefoni. spärr av försäljare.. men det funkar ialf inte. men men.... det e bara att ge fan i att svara. mvh Isabelle

2009-10-21 @ 16:28:54
Postat av: Maria

Det är telefonförsäljare. De ringer via ett telefonsystem som ringer upp nummer hela tiden. Detta göra att försäljaren kanske inte hinner vara med när du svarar vilket gör att man får känslan av busringningar. Angående NIX, så kan det vara så att om du en gång varit kund hos något sånt här företag så funkar inte NIX för då finns du med i deras register.

2009-10-22 @ 19:28:33
Postat av: ingela

Hej!

Har också fått samtal från detta numret. Hittade din blogg när jag googlade på numret. Hittar inte vem det är ifrån. Mycket mystiskt.

2009-10-27 @ 20:40:07
Postat av: Åsa

Hej!

Jag har också blivit påringd av detta nummer flera gånger till min mobil men jag svarar aldrig för jag tänker på om det är försäljare, men det är jävligt störande. Så jag sökte på detta nummer och fann din hemsida som tydligen också råkat ut för detta plus en massa andra. Vet ni vem det är?

2009-10-29 @ 15:46:41
Postat av: Julia

de ringde precis till mig och la bara på ;s

2009-11-02 @ 17:14:22
Postat av: Frälsaren

Till er alla drabbade till detta nummer, min sambo snokade lite i detta och hitta en mailadress man kunde maila och be att man blev bortplockad från deras lista.

Så här ligger det till, detta nummer är från någon säljarföretag som har automatisk uppringning. Skulle inte de få säljare de har hinna svara innan ni lyfter luren så bryts samtalet och de ringer upp nästa person i listan.

Varför finns just du med på listan?

Det är för att du har handlat av Ellos, La redoute, Jotex eller annat liknande och därmed godkänt att det är okej någonstans i den minimala finstilta texten, som jag har förstått det iaf! =)



Mailadressen är för att stryka er ur detta är: [email protected]

Skriv bara ert nummer och att ni vill stryka er från deras lista...



Fler artiklar om detta finns här, verka finns på facebook med:

- http://www.sr.se/uppland/nyheter/artikel.asp?artikel=1620211

- http://www.vemringde.se/index.php?q=Provoice

- http://jinge.se/allmant/provoice-automatiserad-telefonterror.htm

2009-11-08 @ 21:27:03
Postat av: yvonne pettersson

jag vill inte bli uppringd av er mer på 013-71171

2009-11-10 @ 20:02:29
Postat av: Anonym

jag vill inte bli uppringd av er mer på 013-71171

2009-11-10 @ 20:03:57
Postat av: Anna

Jag sökte på numret och hamnade hos dig. Såg att det var längesen du skrev detta, men ändå. Jag förstår att flera gjort så och nu fick jag svar på att det var telefonförsäljare. Jag avskyr sådant men jag får la maila och be dem sluta ringa då...

2010-03-19 @ 09:35:11
URL: http://missquist.blogg.se/
Postat av: sara

Hej jag hittade din blogg nu när jag sökte på detta nr det har ringt mig idag för första gången åå nu vet jag ju jag inte ska svara då fan e det för idioter som sitter ringer runt så till andra riktigt störrande....

2010-03-25 @ 16:39:55
URL: http://dubidub.blogg.se/
Postat av: 0187519701

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=0187519701&Vkiid=5sPzOMUf%252fzanzypkPuQoHQ%253d%253d&Vkid=4765346&isAlternateNumberResult=False



så svårt var det.

2010-03-30 @ 16:55:16
Postat av: Emilia Gustafsson

0187519701 varje dag när vi kommer hem såå har dom ringt flera ggr. hittade inte nummret någonstanns.. and its CREEEPING ME OUT :O det är fan läskigt när nån ringer flera ggr, och samma jävla nummer oxå :O

ringer varje dag, flera ggr om dagen!

2010-04-26 @ 15:16:54

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0