De kallar oss artister

Hej på er allesammans! :) Brukar ni titta på ett tv-program på Tisdagar?
Det visas 21.00 på SVT1, och heter De kallar oss artister. Igår var
första gången jag tittade på det, och säkerligen sista också. Jag har
aldrig tidigare tittat på det men igår var jag tvungen, Petter var med! :)



De kallar oss artister visar hur det ser ut i en stjärnas liv. Igår, ja då
fick man se hur Petters dagar ser ut. Måste säga att hans dagar var
lyxiga, haha. ;) Han gymmade typ tre timmar på morgonen, och sedan
satt han i skivstudion och var på en massa fotograferingar.. ;b

Jag har gillat Petter ända sen jag var liten. Okej där ljög jag, Petter
har varit artist i 10 år (sedan 1998), så jag lyssnade inte på honom som
liten.. Men jag började faktiskt lyssna på han i låg-mellanstadiet.
Ungefär 1998, när han kom ut med sin första låt. Två låtar som jag alltid
har gillat med Petter är mikrofonkåt och såklart. Ett stort plus är även
logiskt, den är så jäkla bra! :)



Jag och älsklingen pratade om det igår, att Sverige knappt har några
kända rappare. Petter, Promoe och Feven är typ de enda vi kom på.
Visst, sen finns det mindre kända rappare, som borde bli mer kända.
Ett bra exempel är Hussni, han är great - men inte så känd, vilket är synd..
Medan de i USA är hur stora som helst! 50 cent, Xzibit, Missy Elliot,
Lil' Kim, mfl. Listan kan göras lång på engelska/amerikanska rappare,
medan listan blir mycket kortare här i Sverige.. :/

Mera svenska hiphoppare, tack! :)
Nu ska jag faktiskt lyssna på Petter, och njuta av hans röst.
Ha det bra så hörs vi, Ciao!

HENRIK, JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN :) <333
DU OCH JAG FÖRALLTID - TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT ;* <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0