Helgen

Hej på er allesammans! :)
Hoppas ni har haft en trevlig valborg, det har vi i alla fall!
Tänkte berätta litegrann om långhelgen som varit.
Har tyvärr inte haft tillgång till någon dator eftersom vi varit
på Seskarö hela helgen..

Onsdag:
Var hemma hela dagen från skolan p.g.a. Hälsodag.
Sedan åkte vi vid 17-tiden till Seskarö, skulle fira valborg där.
Fikade, sminkade mig, och lite sånt där innan vi gick till plan.
Där umgicks vi med Sanne och Agnes en stund, sedan
spridde vi oss. grillade korv, köpte lotter (dock nitlotter),
vann smörgåstårta och så vidare. Käkade middag hemma
hos mamma rätt sent, typ vid 22-tiden. Efter det bytte vi
kläder, och åkte till Nicke. Där stannade vi fram till 01-tiden,
och hade det riktigt trevligt.

Torsdag
Var riktigt morgonpigg så jag klev upp redan vid 07.30.
Förvånad vart jag! ;o Åkte till Nicke efter 11-tiden eftersom
vi skulle på Demonstration i Haparanda. Hihi, vi åkte Getingen.
I Haparanda var det mycket folk, många av dessa demonstrerade.
Bland dessa var då vi, som kom med i Haparandabladet. ;p
På eftermiddagen solade vi ute på balkongen, och hade det roligt.
Under kvällen blev det kortspel, och tidigt i säng.

Fredag
Vaknade vid 8-tiden då också. Klev upp och läste tidningen,
precis som de äldre personerna. Åkte till Haparanda på eftermiddagen.
Var till Max och åt, jag var faktiskt nyttig där! Åt en Fajita-sallad,
det är ungefär som tacos. Mums.. :) Sedan var vi till Netto, och där
efter till Candy World. Lite onyttig får man vara under långhelger.
Under kvällen blev det att vila och ta det lugnt.

Lördag
Sov lite längre denna morgon, framåt 9-tiden. Gjorde oss i ordning
innan vi begav oss mot Sangis Marknad. Detta år hittade jag tyvärr ingenting
där, men så är det.. Det blev ju billigt om inte annat! ;) När vi kom hem
bänkade vi oss ute på balkongen. Satt och solade i fem-sex timmar
nästan, och det syns. Grillade middagen, och åt även ute - då får man
riktiga sommarkänslor! Under kvällen blev det att titta på Körslaget, och
det är kanon att Brolles team gick vidare! Träffade även Sanne och
Agnes senare under kvällen. De kom och hälsade på en snabbis, hurra! :)

Söndag
Vaknade idag ännu senare, vid 10-tiden. Kan säga att jag var öm i
hela kroppen, fy fasiken! Jag har bränt mig i solen igår, och det svider..
Brun har jag i alla fall blivit, och det känns bra. Då slipper man gå
på solarium, det är bara farligt och inte lika fin bränna. ;p Åkte till Kalix
vid 13-tiden med Anders och Nicke. Så nu sitter jag här och skriver.
Tänkte lägga in lite bilder från Valborg, men jag vet inte vart sladden till
digital kameran är? :/ Får lägga in bilder senare, när jag hittar sladden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0