Påsklov-sammanfattning

Hej på er allesammans! :) Hoppas ni har haft ett bra påsklov?
Själv har jag fortfarande påsklov, men ska sammanfatta litegrann
eftersom jag inte har haft tillgång till dator sedan skärtorsdagen.

(Bilder kommer i ett separat inlägg under eftermiddagen/kvällen!!!)

Skärtorsdag:
Friluftsdag med skolan. Var i Rudträskbacken tillsammans med
några från klassen, och självklart med älsklingen. Hade det trevligt
där, skitskoj! Åkte skoter, åkte i backen, grillade hamburgare
och drack varm choklad. Träffade även älsklingens vänner.
Hade en riktigt trevlig dag, även fast det bara var tre timmar! :)

Sedan till Torneå, älsklingen skulle ha något från K-rauta.
Köpte självklart Tupla eftersom vi befann oss i Finland.
Blev middag på Frasses, tyärr.. ;p

Långfredag:
Påsklovets första dag, och jag vaknar redan 08.00!! ;p
Nästan en liten katastrof kan vi säga? Packade ner lite
mackor och varm choklad, sedan begav vi oss iväg till
stugan. Passade på att åka lite skidor, evigheter sedan!
Oj vad roligt vi hade det på isen, var jätteduktig och åkte
riktigt långt också! ;) Körde även massa skoter där, eller..
Jag åkte skoter, och älsklingen fick köra. ;p Under kvällen
åkte vi in till Haparanda och handlade, passade på att
äta lite middag på Leilani. Kanongott, men onyttigt med Pizza.

Påskafton (Lördag):
Dagen var rätt seg, men mot eftermiddagen blev det bättre.
Skulle gå till kusinvitamin, men hann knappt börja gå så
kommer Simon och Uffe med bilen förbi oss. De plockade
upp oss, så vi fick skjuts. *Tack så mycket!*
Framme hos kusinvitamin var det fené, hela Seskarö var där.
(Precis som alltid!) Jag och älsklingen skulle vara barnvakt
hela kvällen/natten eftersom det var Pubafton. Barnen var
hur lugna som helst, de låg och sov hela kvällen/natten.
Vi tittade på någon svensk film - Tjocktjuven. Inte världens
bästa film precis.. När klockan var efter 02, då somnade vi
hemma i sängen. Lyckad kväll må jag säga. :)

Påskdagen (Söndag):
Denna dag sov vi till efter 11, så länge har jag inte sovit under
hela lovet! Packade ryggsäcken och körde till stugan.
Åkte lite skidor, grillade korv, drack varm choklad, lekte med
Lucas och hade det riktigt skoj! Oj vad roligt vi hade den
dagen, barnen är för underbara! :) Kvällen spenderades
framför tv:n - Andra avenyn bland annat.

Annandag påsk (Måndag):
Tror att vi besökte stugan denna dag också, om jag minns rätt.
Nej det kanske vi inte gjorde.. Kommer inte ihåg! ;o
Jo vi var nog till stugan, samma visa denna dag.

Tisdag:
Var ute och gick på förmiddagen, ner till skolskogen.
Har inte varit där på flera år, men har då inte gått miste om något.
Det såg lika fallfärdigt ut där som när jag gick på mellanstadiet.
På eftermiddagen var vi till Mommo på middag, mums!
Sedan åkte vi ut och "raggade" lite kring byn, men hade så
tråkigt att vi åkte till Nikkala. Nu för tiden åker jag aldrig genom
Nikkala eftersom att jag inte åker buss till Haparanda nå mer.
Förr åkte vi igenom Nikkala varje morgon med bussen, när
jag gick på högstadiet. ;p

Onsdag:
Idag vaknade jag vid 9-tiden och klev upp för att göra frukost
och läsa tidningen. Älsklingen sov vidare framåt 10-tiden,
och då klev han upp för att göra frukost. Satte oss framför
tv:n och tittade på Våra bästa år, suveränt! :) Spelade även
lite spel och hade det mysigt. Sedan packade vi väskorna och
åkte iväg till Haparanda, provade att äta på Max. Kanon!
Måste säga att Max är bättre än Frasses, det har jag alltid tyckt.
Handlade litegrann på Coop och Netto innan vi åkte mot Kalix.

Under kvällen hälsade vi på Henkes syster och hennes familj
i Vånafjärden. Hade det skojigt där tillsammans med barnen,
och nu sitter vi här hemma. Precis tittat klart på Rent Hus. ;)


Kommentarer
Postat av: Moa

på lördag. så blir att jobba 8-20 den dagen

2008-03-26 @ 21:07:24
URL: http://vpt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0