Rallycross

Hej på er allesammans! :) Hur mår ni en dag som denna? Själv mår jag perfekt!
Det är 18 grader ute, och solen skiner för fullt.. Kan det bli bättre? :)

Vaknade redan vid 9-tiden idag, men vi somnade rätt tidigt igår.. Vi orkade inte
ens titta färdigt Hip Hip Hora som visades på TV4+. ;p På morgonsidan hämtade
Alf-Göte oss, så åkte vi till Hamptjärn där Rallycrossen skulle vara. Kom dit
40 minuter innan det började, och jag kan säga att det var oerhört mycket folk
redan då! För er som inte vet vad Rallycrossen är, så är det SM i Rallycross
alltså Svenskt Mästerskap i Rallycross.

De tävlar med bilar, och det var flera från Kalix som tävlade. Bland annat
Tiger, Sandberg och Englund.. Det gick väldigt fort, över 200 km/h och då
händer det ofta olyckor - likaså denna gång.. ;/ Det var en förare som voltade
med bilen hela fem varv! Som tur var kom han oskadd ut från bilen. En annan
bil strejkade mitt i velodromen (stor lutande kurva) och då blev han påkörd i full
fart av en annan bil.. Så bilen var rätt mos kan jag säga er! ;/ Finalen slutar
vid 16-tiden någongång, men vi orkade inte vara där i 6 timmar. Så vi har precis
kommit hem därifrån, blev ändå 5 timmar där borta.. :)

Ska snart ner och sola en stund innan vi går vidare till Trocadero för att äta
middag. Vi har fått lite pengar i examen/studentpresent, så vi ska spendera
dem pengarna på en ute-middag. Passar bra att solen skiner, då kan man
sitta ute och äta. :)

Bilder från Hamptjärn kommer under kvällen, men vi ska till älsklingen
efter middagen för hans brorsa ska gratta honom. Så vi hörs senare, Ciao!
HENRIK, JAG ÄLSKAR DIG MEST AV ALLT I HELA VÄRLDEN :) <333
DU OCH JAG FÖRALLTID - TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT ;* <333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0