Utmaning

Har sett denna utmaning i många bloggar, nu har det blivit dags
för mig att göra den.  ;)

Hur länge har du bloggat?
Sedan November 2006 - Snart 1½ år

Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut innan du själv började blogga?
Jadu.. Vanliga människor som vill skriva av sig - Precis som jag! :)

Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Kenzas såklart! *Tyvärr är det dåligt med uppdateringar där nu för tiden..*

Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du i efterhand läser dem?
De var skitsvamliga inlägg kan jag säga.. ;p

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Många! 20-30 stycken bloggar varje dag kan jag säga! :)

Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många
är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?
Alla bloggar jag läser är vardagliga-bloggar (dagboksbloggar).
Kenza's är väl den enda modebloggen, enligt mig.


Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Kanske Kenza där också? ;p

Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Evelina :)

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De tycker det är roligt! De läser bloggen.  ;)

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Of course! Jag är alltid mig själv. :)

Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg?
Japp. Jag avslöjar inte allt om mig, mycket håller jag privat. :)

Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför?
Det är olika saker, endel vill man hålla privat.

I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Jag bloggar för mig själv, men även för läsarnas del. ;p

Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa deras blogg?
Mja, jag vet inte.. Tror inte det, man måste nog träffa personen först.

Har du träffat folk IRL efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej tyvärr inte, men det har hänt på Lunarstorm ett x-antal gånger.

Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Absolut! Se på blondinbella, hon har massa hatare - vem vet vad de hittar på!

Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i
kommentarer eller i andra bloggar? Isof : Hur har du hanterat detta?
Självklart har man fått höra tråkiga saker, men bara 2-3 gånger.
Jag tycker de är omogna och fega de som kommenterar anonymt
taskiga saker, så jag sket i dem..

Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nejdå :) 


Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?
Allt är positivt just nu i alla fall :)

Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Isof: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Jag bloggar garanterat då! :) Har kanske fått ännu mer läsare då ;)

Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på
vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Bloggarna har en stor makt kan man säga.. ;p

Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det har betytt mycket för mig! Jag får skriva av mig och så vidare..

Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har fått bättre självförtroende :)


Nämn 5  bloggare som du vill ska svara på enkäten:
Alla som vill.. :)

Kommentarer
Postat av: evelina

hihi =) vad söt du är som nämner mig =)!

2008-04-05 @ 19:09:13
URL: http://evelinastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Vad har du för E-postadress?: (publiceras ej)

Vad heter din blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0